Autobuzele electrice au început să deranjeze industria petrolieră
Autobuzele electrice sunt o soluție foarte bună pentru reducerea poluării din orașe, dar avântul lor a început să supere industria petrolieră.
Acum șapte ani, autobuzele electrice erau considerate o glumă, la vremea când producătorul chinez BYD Co. propunea publicului un asemenea vehicul. Doar câțiva ani mai târziu, mașinile s-au transformat din jucării în elemente cruciale pentru revoluționarea transportului în comun.
Chinezii sunt lideri la acest capitol, cu 99% din totalul celor 385.000 de autobuze electrice din lume, în 2017. Acestea reprezintă 17% din totalul autobuzelor din China, iar la fiecare cinci săptămâni, sunt adăugate 9.500 de astfel de mașini flotei naționale. Asemenea numere aduc odată cu ele și o scădere a cererii de combustibil.
Pentru fiecare 1.000 de autobuze electrice aflate pe străzi, cererea de motorină scade cu 60 de tone. Conform BNEF, autobuzele electrice de pe străzi vor reduce cererea de motorină cu echivalentul consumat de o țară precum Grecia.
Acum zece ani, Shenzhen era un oraș chinez tipic, unde dezvoltarea urbană n-a ținut cont și de mediu, iar smogul devenise o problemă extremă, cunoscută la nivel mondial. În 2011, primele autobuze electrice erau aduse aici, iar în decembrie 2017, toate cele 16.359 de autobuze din oraș erau electrice.
BYD estimează că autobuzele produse de aceștia au călătorit aproximativ 17 miliarde de kilometri și au salvat în acest timp 6,8 miliarde de litri de motorină. Asta se traduce și într-o reducere a poluării cu 18 milioane de tone de dioxid de carbon, echivalentul produs de 3,8 milioane de mașini într-un an.
Și în Londra se schimbă autobuzele, astfel că cererea de motorină ar putea scădea și aici. Dacă toate autobuzele din Londra devin electrice, consumul de motorină la nivel național va scădea cu 0,7%. Isbrand Ho, director general în Europa pentru BYD Co., încurajează schimbarea și subliniază că tehnologia e pregătită și așteaptă doar unda verde.